czwartek, 30 sierpnia 2012

Przepis na czekoladową kawę z lodami. Pyszne!

Odchudzanie swoją drogą, ale człowiek nie może się przecież zagłodzić. W związku z moimi niedawnymi imieninami dostałam dwie duże czekolady i postanowiłam coś z nimi zrobić. Metodą prób i błędów wyszedł mi dosłownie obłędnie przepyszny napój kawowo-podobny.

Składniki:
  • 6-8 małych kostek mlecznej czekolady (np. Milka albo Wedel)
  • 50-100 ml mleka
  • łyżeczka kawy (polecam Nescafe Sensazione Creme)
  • lody śmietankowe
Zagotować wodę. W małym rondelku roztopić czekoladę (można na odrobinie masła). Do dużego kubka (albo szklanki) wlać mleko (tak, żeby zajęło ok. 1/3 kubka). Po roztopieniu czekolady przelać mleko do rondla i mieszać, aż do uzyskania gładkiej konsystencji bez grudek. Do kubka wsypać kawę i zalać wodą do 1/3 wysokości kubka. Po połączeniu czekolady z mlekiem, przelać to wszystko do kubka. W tym momencie powinno zostać w kubku miejsce na lody, przed ich włożeniem trzeba pomieszać zawartość. Lody dodać według uznania, ja nakładam 2 łyżki stołowe - wtedy napój jest przyjemnie chłodny i śmietankowo-czekoladowy. 

Najlepiej zacząć konsumpcję gdy lody już trochę się rozpuszczą, warto też pomieszać całość od czasu do czasu. Smak jest czekoladowo-kawowo-śmietankowy, pewnie dobry efekt byłby również z lodami orzechowymi czy waniliowymi, ale tego jeszcze nie sprawdzałam ;)

Jutro wczesnym rankiem wyjeżdżam na w pełni zasłużony 6 dniowy urlop w Bieszczady. Mam nadzieję, że odpocznę i zapomnę, że po powrocie będę musiała wydać majątek na OC moich czterech kółek. Nie zabieram laptopa, więc pewnie w przyszły piątek zobaczę w Anki i Profesorach setki zaległych słówek, ale co tam ;) Jak ja nie dam rady to kto da? ;))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz