czwartek, 16 sierpnia 2012

Cel: DELE B1

Mam wielką chęć zdawać DELE B1 w listopadzie, jest to dla mnie taki kamień milowy w przypadku nauki języków. Już parę lat temu doszłam do wniosku, że będę zdawać egzaminy z języków na poziomie B1 i C1. Dlaczego? Właściwie na poziomie B1 trzeba znać już niemalże każde zagadnienie gramatycznie (nie dokładnie, ale wszystkie najważniejsze rzeczy trzeba znać) dodatkowo wtedy można się porozumieć w podstawowych sytuacjach: sklep, telefon, muzeum, restauracja itd. Poziom C1 to już bezproblemowa komunikacja, czytanie książek, oglądanie filmów itd. Chciałam mieć dwa progi, bo jest to swego rodzaju motywator, że już się zbliżam do egzaminu i nawet jeśli po nim musiałabym zawiesić naukę na jakiś czas to "mam na to papier".

Mam zamiar zdawać w Instytucie Cervantesa w Krakowie 9-10 listopada, wprawdzie jest również możliwość zdawania w Katowicach, ale egzamin będzie dla mnie dodatkową wymówką na pobyt w Krakowie i odwiedzenie znajomych. W związku z tym, że zostało mi jakieś 2,5 miesiąca na przygotowanie to właśnie dzisiaj przyszły do mnie zamówione książki.
  1. Aprende gramatica y vocabulario 3
  2. Preparacion al Diploma de Espanol Nivel Inicial B1 + clave
  3. El cronometro. Manual de preparacion del DELE Inicial
  4. Las Preposiciones
  5. El Subjuntivo 1 Nivel intermedio
  6. Practica tu espanol. Las expresiones coloquiales
Pierwsza książka to swoista powtórka z gramatyki i słownictwa. Obecnie przerabiam rozdziały "vocabulario", a we wrześniu zabieram się za "gramatica". Druga i trzecia to zestaw testów, w "El cronometro" materiał podzielony jest na 30 sesji + test próbny, mamy do tego 2CD i oczywiście klucz odpowiedzi. W trzeciej mamy 8 egzaminów, razem 40 "prób", do tego dołączone jest CD a klucz znajduje się w osobnej książeczce. Numer 4 i 5 to konkretne zagadnienia gramatyczne, które u mnie leżą i kwiczą. "Las Preposiciones" jest podzielone na 3 poziomy, więc pewnie będę z niej jeszcze długo korzystać. "El Subjuntivo" jest w całości na poziomie drugim, obejmuje wszystko co trzeba wiedzieć na B1 i B2. Ostatnia pozycja jest niepozorna, ale wiele w niej wiedzy! Kupiłam, bo na egzaminach hiszpańskich jest mnóstwo wyrażeń potocznych, powiedzonek, przysłów itd. Książka jest podzielona na 10 rozdziałów (uczucia, praca, pieniądze, zdrowie, towarzystwo, aktywność, uczucia, charakter, szkoła, reakcje).

Co i kiedy?
Aktualnie przerabiam Aprende, mam zamiar skończyć pod koniec września całość. Od 27 sierpnia do końca września będę robić też Cronometro. Również we wrześniu mam zamiar zrobić Expresiones coloquiales. Na październik zostawiam Preparacion al DELE i Preposiciones. Żeby zabrać się za Subjuntivo najpierw muszę go porządnie wyćwiczyć (chodzi mi o końcówki w czasach... masakra!). Od września mam zamiar również mieć jakąś godzinkę tygodniowo na poćwiczenie ustnego, no i ktoś musi mi sprawdzić moje wypracowania ;). Także... mam co robić!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz