niedziela, 31 sierpnia 2014

Podsumowanie sierpnia i plany wrześniowe

Sierpień był pracowitym miesiącem, który oceniam bardzo pozytywnie! Plany dotyczące szwedzkiego porzuciłam już po pierwszym tygodniu - nauka ze słuchu zbyt szybko mnie nudzi, potrzebuję książek. Poddałam się z samouczkiem z niemieckiego w połowie miesiąca - kompletnie nie przypadł mi do gustu. Nad resztą zadań pilnie pracowałam przez cały miesiąc, dlatego właśnie zrealizowałam 90% planu! Pękam z dumy i mam nadzieję, że w przyszłości również będę miała takie wyniki. 

IELTS (92%)
  • Objective: Unit 4, 5, 6, 7, 8 Zrobiłam całość
  • Grammar: Unit 11 - 25 Zrobiłam całość
  • Vocabulary: Unit 3, 4, 5, 6 Zrobiłam rozdział 3 i 4

NIEMIECKI (30%)
  • Niemiecki na poziomie (całość). Zrobiłam 9/30 rozdziałów

SZWEDZKI (7%)
  • Pimsleur Swedish Comprehensive (30 unitów). Zrobiłam 2/30 rozdziałów

INŻYNIERIA (70%)
  • Napisać projekt pieca próżniowego. Napisałam moją część - 13 stron.
  • Nauczyć się mechanika naprężenia. Nauczyłam się
  • Nauczyć się angielski prezentacja o procesie wielkopiecowym. Nauczyłam się
  • Nauczyć się programowania w języku VBA – podstawy (www.tezet.zut.edu.pl). Zrobiłam 5/9 zestawów ćwiczeń.
  • Obliczenia inżynierskie – poćwiczyć. Nic

FINANSE (100%)
  • Zarobić 300 zł na sprzedaży książek. Zarobiłam 323/300 zł
  • Zarobić 200 zł na korepetycjach. Zarobiłam 200/200 zł

MOOCs (100%)
Coursera
  • skończyć Advanced Competitive Strategy Zdobyłam 82,5%
  • skończyć How to Succeed in College Zdobyłam 110% (JAK? o_O)
  • zacząć i skończyć Learning How to Learn: Powerful mental tools to help you master tough subjects Skończyłam
  • obejrzeć wykłady z Managing Your Time, Money, and Career: MBA Insights for Undergraduates Obejrzałam 8/10 wykładów (Dwóch jeszcze nie wypuścili)
edX
  • skończyć Leaders of Learning Zdobyłam 75%

We wrześniu mam do zrealizowania 4 tygodnie praktyk oraz 100 godzinny kurs angielskiego. Z tego powodu będę miała dużo mniej czasu na wszelkie dodatkowe zajęcia, ale mam nadzieję, że jakoś dam radę :). Plany wrześniowe kształtują się następująco:

IELTS
  • Objective: Unit 9, 10
  • Vocabulary: Unit 5, 6

INŻYNIERIA
  • Oddać projekt pieca próżniowego.
  • Oddać projekt sprzęgła.
  • Zdać mechanika naprężenia.
  • Zdać prezentacja o procesie wielkopiecowym.
  • Poćwiczyć obliczenia inżynierskie – zrobić 5 zestawów zadań.

FILOLOGIA
Fonetyka i gramatyka opisowa (wymowa)
  • Poćwiczyć wymowę How Now Brown Cow
  • Przeczytać English Phonetics and Phonology - P. Roach

Wojna secesyjna
  • An Illustrated History of the USA: Chapter 12
  • The Atlas of American Civil War

Gramatyka
  • Advanced Language Practice: Grammar Unit 18
  • Grammar and Vocabulary for CAE & CPE: Grammar Unit 6, 10, 11
  • Oxford Practice Grammar Advanced: Unit 13, 14, 16
  • A Practical Grammar of English: Chapter VII.K
  • Graver - Advanced English Practice: Unit 104-123, 177-216
  • Advanced Learners’ Grammar: Unit 31
  • A Practical English Grammar Exercises 2: Unit 21
  • Advanced Grammar in Use: Unit 53-59, 79-87, 98
  • Angielski w tłumaczeniach Gramatyka 5: Unit 12, 24
  • CPE Use of English 1: Grammar Unit 13 

MOOCs
Coursera
  • skończyć Surviving Your Rookie Year of Teaching
  • zacząć i skończyć Foundations of Teaching for Learning 1: Introduction
  • zacząć Generating the Wealth of Nations

edX
  • zacząć MIT 3.032x Mechanical Behavior of Materials
  • zacząć MIT 3.091x Introduction to Solid State Chemistry
  • sprawdzić Write101x English Grammar and Style
  • sprawdzić The Civil War and Reconstruction - 1850 -1861

7 komentarzy:

  1. Ambitne plany :) Fajnie, że korzystasz z tylu materiałów, przy różnorodnych ćwiczeniach na pewno dobrzde opanujesz materiał. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ambitnie, ale mam nadzieję, że uda się je zrealizować. Dzięki! :)

      Usuń
  2. Wręcz bardzo ambitne! Chyba zrobię to samo. Wydaję mi się, że jak opublikuje cele wrześniowe, to pójdzie mi lepiej. :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to jest świetny motywator! I widzę, że opublikowałeś u siebie i też ambitnie. Dzięki :)

      Usuń
  3. Wow, świetny wynik! Gratulacje :). Nie porzucaj tak całkiem niemieckiego, lepiej znaleźć sobie po prostu ciekawszą książkę. Na jakim poziomie jesteś? Może będę mogła coś zaproponować :).

    Z angielskiego przerabiasz w różnych książkach ten sam czy różne tematy? Z której Ci się najlepiej uczyć? Jakie macie metody na zajęciach z fonetyki poza nauką IPA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, nie porzucam, akurat robię sobie krótką przerwę od konkretnych książek. Jestem na poziomie B1/B2, czasem coś zrobię z "Worter Zu Wahl", czasem z "Kurs egzaminacyjny B2 Goethe-Zertifikat". Jeśli możesz coś ciekawego polecić to będę wdzięczna!

      Z angielskiego chcę przerobić wszelkie clauses - relative, noun, adverbial, adjective... Powód jest prosty - to będę miała na 3 semestrze i chcę poćwiczyć wcześniej.

      Jeśli chodzi o fonetykę to mnóstwo powtarzania, ja akurat wybrałam akcent brytyjski więc ćwiczę z "How Now Brown Cow". Chyba już nie da się jej kupić, ale nadal krąży wśród studentów. Oprócz tego mamy transkrypcję tekstów na IPA, najpierw były wyrazy, teraz już długie teksty. Czasami też mamy zapisać usłyszane zdanie od razu w alfabecie fonetycznym. Na dodatek taką "biblią" jest właśnie "English Phonetics and Phonology" autorstwa pana Petera Roacha. Książka napisana dość przystępnym językiem, też są ćwiczenia z nagraniami pod koniec. To bardziej teoria, ale czasem też się przydaje. Jednak u mnie fonetyka to głównie ćwiczenia.

      Usuń
    2. Mam English Phonetics and Phonology, ale przebrnąłem tylko przez jeden temat. Jakoś odeszliśmy od tej książki, muszę ją sprzedać albo się w sobie zebrać i ją przerobić, mimo że już gramatyka opisowa się skończyła po 3 semestrze. Jakoś ciągle nie sądzę, że mogłaby zmienić moje życie na lepsze, ale może powinienem dać jej szansę.

      Usuń