czwartek, 20 listopada 2014

Nauka hiszpańskiego w pół roku - aktualizacja

Jak zapewne część z Was wie dokładnie trzy lata temu zaczęłam intensywną naukę hiszpańskiego. Dla niewtajemniczonych odsyłam do posta podsumowującego sprzed dwóch lat - Ekspresowa nauka hiszpańskiego. Przez ten okres czasu informacje w nim zawarte nie są już w 100% aktualne i z tego powodu nie są całkowicie użyteczne. Moją uwagę zwrócił ostatnio Anonimowy (wielkie dzięki!) swoim komentarzem pod tym właśnie postem i z tego powodu postanowiłam poszperać trochę w internecie i zamieścić aktualizację. Nie mogę powiedzieć, że sprawdziłam i przerobiłam te pozycje, po prostu starałam się znaleźć książki, które są najbardziej zbliżone do tych, których sama używałam.

Etap I
  • "Hiszpański w 1 miesiąc", wyd. LektorKlett (ok. 30 zł)
  • "Profesor Pedro Słownictwo 6.0" wyd. Egdard (ok. 70 zł)
Korzystałam z niedostępnej już książki "Język hiszpański. 20 minut każdego dnia", obecnie ta seria samouczków została zastąpiona właśnie przez "... w 1 miesiąc". Jest bardzo zbliżona do starej wersji, również zawiera płytę, a co najważniejsze została zaprojektowana tak, aby skończyć ją w miesiąc. Jest to bardzo dobry start nauki - masz miesiąc na pobieżne zapoznanie się z językiem i zdecydowanie, czy na pewno chcesz się go uczyć. Książka kosztuje w sumie niewiele (na Allegro jeszcze mniej), więc nawet jeśli zmienisz zdanie, to nie wydasz fortuny.

Etap II
  • "Język hiszpański. Ekspresowy kurs dla początkujących" wyd. PONS (ok. 50 zł)
  • "Testy gramatyczno-leksykalne A1-A2" wyd. Edgard (23 zł)
Tutaj również przerabiałam samouczek, który nie jest już w sprzedaży. Książka, którą proponuję obejmuje poziomy A1 i A2, czyli mniej niż ta, z której ja korzystałam. Równocześnie składa się ona tak właściwie z dwóch książek i aż 5 płyt CD, które zawierają 20 rozdziałów. Na pewno jest to dokładniejsza nauka i nie ma takiego pędu z przerabianiem kolejnego materiału. Na plus :). 

Z testów korzystałam, nadal są dostępne w wydawnictwie Edgard, z próbką można się zapoznać na ich stronie.

Etap III
  • "Testy gramatyczno-leksykalne A2-B1" wyd. Edgard (22 zł)
  • "Hiszpański w ćwiczeniach A2-B1" wyd. Edgard (22 zł)
  • "Hiszpański gramatyka w pigułce" wyd. Edgard (20 zł)
Są to te same pozycje, które ja wykorzystywałam. Przykładowe strony i spisy treści są oczywiście dostępne na stronie wydawnictwa. Osobna książka do gramatyki bardzo się przydaje, polecam tą, ponieważ obejmuje poziomy A1-B1, więc na pewno nie zaskoczy zaawansowanymi zagadnieniami. Chociaż te książki obejmują poziom B1 myślę, że spokojnie można się za nie zabrać po przerobieniu wcześniejszego samouczka. Jeśli ktoś wolałby nadal korzystać z podręcznika to proponuję:
  • "Język hiszpański. Ekspresowy kurs dla średniozaawansowanych" wyd. PONS (ok. 50 zł)
Ponownie są to dwie książki i tym razem dwie płyty CD. Jest to kontynuacja poprzedniego samouczka obejmująca poziomy B1 i B2, więc jeśli ktoś chce się nauczyć tylko do poziomu B1 to proponuję przerobienie tylko połowy.

Etap IV, V, VI
Wszystkie pozycje z tych etapów nadal są dostępne. Jest to czas szlifowania języka, nabywania konkretnych umiejętności. W etapie czwartym chodziło o mówienie, w piątym o umiejętności egzaminacyjne, a w szóstym ponownie o zdolność komunikacji. 

Podsumowując, na naukę od zera do poziomu B1 (czyli dogadanie się w podróży) można wydać mniej niż 300 zł. Przy intensywnej codziennej nauce może to zająć około pół roku. Nie uwzględniam tutaj etapów IV, V i VI, gdyż są one dość indywidualną sprawą. Nie każdemu potrzebny jest egzamin i nie każdy ma czas na wakacyjny kurs. Po sumiennym wykonaniu trzech etapów naprawdę można się zapisać na kurs na poziomie B1, pogadać z innymi i nie wstydzić się brakiem wiedzy. Uczcie się, bo warto! :)

4 komentarze:

  1. cena kursu jest bardzo przystępna...to tylko dla studentów rozumiem?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie nie wiem czy pół roku to wystarczająco jeśli chodzi o naukę jakiegokolwiek języka obcego. Nie wyobrażam sobie podejścia do egzaminu https://lincoln.edu.pl/warszawa/centrum/egzaminy-cambridge-english z języka angielskiego po nauce półrocznej. Moim zdaniem jest to rzecz niewykonalna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście nie miałem okazji uczyć się nigdy tego języka obcego. Na tym etapie co jestem to uczę się angielskiego z https://www.jezykiobce.pl/angielski/591-angielski-konwersacje-dla-poczatkujacych-i-srednio-zaawansowanych-ksiazka-cd-mp3-9788360415795.html i jestem zdania, że każda metoda jest dobra na naukę języków obcych. Przede wszystkim to trzeba mieć chęci.

    OdpowiedzUsuń