poniedziałek, 23 lipca 2012

Wakacyjne kursy językowe

Zarówno podczas tych jak i poprzednich wakacji chodzę na wakacyjny kurs językowy. W moim przypadku wybór padł na Empik School ze względu na największą możliwość utworzenia grupy. W zeszłym roku byłam również w Profi Lingua, ale dowiedziałam się, że kurs raczej się nie odbędzie. Może w innych miastach wygląda to inaczej, u mnie niestety jest problem ze znalezieniem 4 osób na podobnym poziomie chcących się uczyć w wakacje. W zeszłym roku chodziłam w sierpniu na niemiecki, w tym roku w lipcu na hiszpański. Zarówno wtedy jak i teraz zajęcia bardzo mi się podobają, nie mam problemu z motywacją, żeby się zebrać i pójść na lekcje. Chodzę 5 dni w tygodniu od 18.30-20.55, łącznie jest to 60 godzin lekcyjnych za 599zł. Jestem zadowolona z poziomu, w mojej grupie (wtedy i teraz) są 4 osoby, lektorka ma czas na zajęcie się każdym z osobna. Wprawdzie nie są to konwersacje, ale dużo czasu spędzamy na mówieniu. Podczas kursu trzeba napisać dwa testy - w połowie i pod koniec. Przez ten miesiąc nauki realizuje się tą samą porcję materiału co normalnie przez cały semestr, przerabiamy pół książki.

W zeszłym roku kurs bardzo pomógł mi w przyzwyczajeniu się do mówienia i w płynnym wypowiadaniu się, a nie tylko na odpowiadaniu zdawkowo na pytania, dzięki niemu nie miałam problemu w listopadzie na części ustnej ZD. W tym roku wydaje mi się, że mówimy jeszcze więcej i przez to nie realizujemy tak szybko materiały z książki. To, jak wyglądają zajęcia zależy w dużej mierze od lektorki - nigdy jeszcze nie trafiłam na złą nauczycielkę.

Według mnie wakacyjny kurs językowy to świetny sposób na lato w mieście, wprawdzie trzeba wydać trochę oszczędności, ale jest na co zbierać. Może się wydawać, że nauka w wakacje to sprawa jedynie kujonów, ale taki kurs to również świetna okazja do poznania zmotywowanych ludzi (głównie młodych), pogadania, a przy okazji można się dowiedzieć czegoś nowego. Tak jak w ciągu roku szkolnego zdecydowanie preferuję naukę samodzielną, bądź w formie korepetycji jeden-na-jeden to w wakacje moim jedynym wyborem jest kurs. Dzięki niemu można świeżo spojrzeć na własne umiejętności, uzyskać opinię innej osoby na temat własnej wiedzy, sprawdzić się i przede wszystkim miło spędzić czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz