piątek, 31 stycznia 2014

Znalezione w sieci - przydatne strony i bezpłatne poradniki

Codziennie przeglądam kilka stron - wiadomości z Polski, wiadomości ze świata, informacje o nowościach filmowych, strona wydziału... Dodatkowo sprawdzam strony biur karier studenckich, doradztwa stypendialnego, bazy stypendiów, oferty wolontariatu i pracy. Lubię być dobrze poinformowana.

Najpierw biura karier studenckich. Ja sprawdzam dwa - Politechniki Śląskiej i Uniwersytetu Śląskiego. Dlaczego? Po prostu są najbliższe mojemu miejscu zamieszkania oraz ich oferty najczęściej mogę wykorzystać. Co mi z tego, że są jutro jakieś ekstra warsztaty w Gdańsku skoro i tak tam nie dojadę? Czasem pojawiają się fajne oferty szkoleń i warsztatów, czasem informacje o stypendiach albo o wizytach w zakładach produkcyjnych. Oczywiście nie korzystam ze wszystkiego, ale warto wiedzieć :)

Doradztwo stypendialne brzmi bardzo wyniośle. A jest to po prostu strona oferująca stypendia i staże zagraniczne oraz pomoc w ich otrzymaniu, siedziba znajduje się w Krakowie - można podejść i pogadać. Ja jedynie przeglądam ich stronę - Skrzydlate Studia. Wprawdzie nie skorzystałam jeszcze z żadnego stypendium ani stażu, ale patrzę na oferty (zwłaszcza te cykliczne) i rozważam moje możliwości co do studiów magisterskich.

Kolejną bazą stypendiów, staży, wolontariatów zagranicznych itp. jest strona Biznesflow. Dużo ofert z całego świata (również z Polski), dokładne opisy i wymagania, od razu wszystko wiadomo. Zdecydowanie polecam przejrzeć od czasu do czasu, bo można polecieć w ramach wolontariatu na drugi koniec świata, pomieszkać tam przez kilka miesięcy i nie wydać na to absolutnie złotówki. Ja ciągle szukam mojej wymarzonej oferty.

Oferty wolontariatu sprawdzam na dwóch stronach - ngo.pl oraz dla mnie bardziej lokalne wiadomości o wolontariacie na Śląsku. Oferty są różnorodne, zdarzają się również zagraniczne, jednak zazwyczaj są to prace w Polsce, nie obejmują wielkich festiwali i ogólnopolskich zrywów. Można znaleźć oferty z mniejszych fundacji i stowarzyszeń. Raczej każdy znajdzie coś dla siebie :).

Przeglądając ostatnio te strony znalazłam dwa ciekawe bezpłatne poradniki. Pierwszy z nich zwie się Przetrwaj sesję! i zawiera 24 strony o technikach zapamiętywania, strategiach jedzeniowych, spojrzeniu na egzaminy z drugiej (lepszej) strony i ogólnie zwalczaniu przerażenia testowaniem. Zdecydowanie polecam, miła lektura i zawsze można się czegoś dowiedzieć.

Drugi poradnik już bardziej dla tych, którzy przez sesję przeszli śpiewająco - jest to kolejna edycja poradnika portalu praca.pl. Jest naprawdę obszerny (ponad 100 stron!) i można w nim znaleźć informacje o tym jak napisać dobre CV i list motywacyjny, jak szukać pracy, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. Następnie porady dotyczące konkretnych branż (na szczęście nie wrzucili wszystkiego do jednego worka), a na końcu katalog pracodawców. Każdy znajdzie coś dla siebie - student, absolwent, a nawet "pracownik z doświadczeniem".

A może polecicie mi kolejne strony warte odwiedzenia?

1 komentarz:

  1. Fajna baza przydatnych stron. Ja często korzystam z grup na Facebooku, gdzie ludzie wzajemnie informują się o jakichś ciekawych ofertach.

    OdpowiedzUsuń