wtorek, 6 sierpnia 2013

Coming up next...

Wakacje w pełni, a ja mam aż za dużo czasu wolnego. Jak zapewne wiecie w ciągu roku szkolnego/akademickiego roboty mam nie tylko po pachy, ale nawet więcej :). Zupełnie nie jestem przyzwyczajona do takiego nic-nie-robienia i na Słowacji męczyło mnie to okropnie, dlatego też wróciłam do Polski. Tutaj mam więcej zajęć i jako tako organizuję sobie jakoś ten nadmiar czasu.

Spędzam go głównie na Courserze, z książką na leżaku, czy w poszukiwaniu blogów i stron internetowych o oszczędzaniu i zarabianiu pieniędzy. W związku z tym posty na blogu też będą o tę tematykę zahaczać. Oczywiście nie jestem ekspertem w zarabianiu, tym bardziej nie mam żadnego doświadczenia w pisaniu recenzji książek. Zresztą tak wiele blogów o tej tematyce można bez problemu znaleźć, że moje tutaj wygłupy byłyby co najmniej śmieszne.

Z tego też powodu będę pisać właśnie o tym blogach i stronach, które czytam i które mnie inspirują. Może zainteresują również Was?

Oprócz tego od około 2 lat poszerzam moją wiedzę na temat Holocaustu oraz zagłady Polaków podczas drugiej wojny światowej. Przeczytałam sporo książek na ten temat, głównie pamiętników, dzienników czy wspomnień, teraz oglądam wykłady na Courserze - The Holocaust. Kurs trwa aż 10 tygodni i co tydzień jest do obejrzenia ponad 2 godzinny wykład (oczywiście podzielony na mniejsze części). Dodatkowo omawiane są książki i filmy związane z tą tematyką. Kurs prowadzony jest przez dwóch starszych panów - gorąco polecam! Posty na ten temat planuję raz w tygodniu, w piątki. Albo polecę jakąś książkę, może jakiś film, albo kurs, czy wykłady. Nie są to pozycje bardzo popularne, dlatego nie powinno to powielać treści innych blogów, zatem nie powinnam przynudzać :). 

4 komentarze:

  1. W takim razie trzymam kciuki za wszystkie plany :-)
    Pozdrawiam Paweł Zieliński

    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj:) Mam kilka pytań odnośnie Coursera, za odpowiedź będę bardzo wdzięczna.
    A wiec zainteresowałam się tyle, że mam pewne obawy do podjęcia wyzwania. Nie czuję się na siłach z angielskim. Mój poziom to średnie B1. Chciałabym to brać na początku jako lekcja angielskiego i :
    Co sie stanie jak nie ukończę kursu? i ..
    Czy będę mogła brać udział w kursie drug raz? Załóżmy, że nie podołałam przez poziom języka, a temat ciekawy i chciałabym zdobyć certyfikat?
    Pozdrawiam
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) To świetny sposób na ćwiczenie języka! Do każdego wykładu dołączona jest transkrypcja, a nawet można włączyć napisy i oglądać razem z nimi.

      Jeśli nie ukończysz kursu to po prostu nie dostaniesz certyfikatu. Nie ma żadnych kar, można tylko oglądać wykłady, a nawet bez problemu wypisać się w trakcie.

      Kursy zazwyczaj są oferowane ponownie, ale dopiero po kilku miesiącach. Jeśli znów się pojawi to oczywiście możesz wziąć udział drugi raz. Warto spojrzeć na wymagania do certyfikatu - w niektórych wystarczy zaliczyć quizzy, a w innych trzeba pisać prace.

      Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości - pytaj!

      Powodzenia!

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedz;) Myślę, że zdecyduję się na jakiś kurs w najbliższym czasie jak pozamykam parę spraw.
      I z niecierpliwością czekam na Twoje posty o Holokauście ;)
      Pozdrawiam
      Martyna

      Usuń