sobota, 15 czerwca 2013

Powtórka z niemieckiego :)

Sesja właściwie dopiero mi się rozpoczęła, mam jeszcze sporo rzeczy do zaliczenia, ale też dzięki temu, że nie mam zajęć mam czas wolny ;). Do mojego wyjazdu do Koszyc zostało mniej więcej 14 wolnych dni. Ten czas mam zamiar poświęcić na przypomnienie sobie wiadomości z niemieckiego! Wraz ze zdaniem certyfikatu w listopadzie 2011 mój kontakt z tym językiem znacznie osłabł, zwłaszcza na tym wyższym poziomie, bo podstawy ciągle powtarzam z moimi dzieciakami na korepetycjach :). Jakiś czas temu kupiłam cztery książki wydawnictwa Poltext:
  • Deutsche Grammatik für alle (A2 - B1+)
  • ABC der deutschen Phonetik
  • Hörverstehen (B1+ - C1)
  • Deutsch im Büro (B1+ - C1)
Pierwszymi trzema mam zamiar się teraz zająć. Jest to powtórka i utrwalenie gramatyki oraz nauka poprawnej wymowy. Trzecia pozycja to rozumienie ze słuchu - tutaj leżę całkowicie, więc będę ją przerabiać dużo wolniej i dokładniej.

Postanowiłam na początku przyszłego roku zdawać Zertifikat Deutsch für den Beruf i dlatego wszelkie książki z biznesowym niemieckim są teraz u mnie mile widziane :) Polecacie coś konkretnego?

Przed wyjazdem zaczęłam się interesować językiem słowackim iii... jest bardzo mało materiałów do nauki! Znalazłam jeden "normalny podręcznik", ale nie do kupienia w kraju - Krizom Krazom A1, A2, B1. Do tego jest parę rozmówek i ze trzy słowniki. Może znacie jakieś inne pozycje?

1 komentarz:

  1. Niemiecki...Hm osobiście nie przepadam za tym językiem, ale życzę powodzenia :)
    Pozdrawiam Paweł
    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń